15 Aralık 2012 Cumartesi

Astım


Astım akciğerleri etkileyen kronik bir hastalıktır. Eğer astım varsa, solunum yollarının iç duvarları (şiş) iltihaplıdır. Inflamasyon hava yollarının çok hassas yapar ve vücut güçlü bir şekilde tepki verir. Bu hırıltı,
öksürük, göğüste sıkışma hissi ve nefes darlığı gibi semptomlara neden olur.
Enflamasyon arttıkça ve hava yolları daha şişkin ve dar olur. Bu değişiklikler nefes almayı zorlaştırır. Sigara  dumanı, enfeksiyonlar ve bazı alerjenlere maruz kalmak astım gelişme riskini artırabilir .

Astım belirtilerini ağırlaştıran nedenlerden bazıları şunlardır:
    Egzersiz
    Allerjenler
    İrritanlar
    Viral enfeksiyonlar.

Allerjenler:
    Hayvan tüyü (hayvanların deri, saç veya tüy itibaren)
    Toz akarları
    Hamamböcekleri
    Ağaç ve çimen poleni
  İrritanlar:
    Sigara dumanı
    Hava kirliliği
    Soğuk hava veya hava değişiklikleri
    Kokulu ürünler
    Güçlü duygu durum bozukluğu (ağlama, gülme ya da stres).
    
Diğer Tetikleyiciler
    İlaçlar (aspirin ve beta-blokerler gibi)
    Gıda Sülfitler (kurutulmuş meyve) veya içecekler (şarap)
    Gastroözofageal reflü hastalığı (GÖRH) özellikle geceleri, astım belirtileri kötüleşebilir
    Işyerinde tahriş edici veya allerjenler (özel kimyasallar veya tozlar gibi)
    Enfeksiyonlar.
    
Astım belirtileri şunlardır:
    Öksürük. Genelde geceleri artar
    Hırıltılı. Nefes alıp verdiğinizde hırıltılı bir ıslık veya gıcırtılı ses.
    Göğüsde baskı.
    Nefes darlığı.
  
Astımda tedavide kullanılan uzun vadeli ilaçlar şunlardır:
    İnhale kortikosteroidler.
    Uzun etkili beta-agonistler.
    Lökotrien değiştiriciler (montelukast, zafirlukast, zileuton).
    Kromolin ve nedokromil.
    Teofilin.


*Site içeriğini kullanmak yasaktır.Aksi takdirde yasal yollara başvurulacaktır.*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder